09/2022
Nigdy nie zostawiaj złych opinii w internecie bez odpowiedzi. Staraj się zawsze napisać przekonującą odpowiedź odnoszącą się do krytycznego komentarza. Chyba że masz do czynienia z bezpodstawnym hejtem – na taki nie tylko nie warto, ale też nie powinno się reagować, aby nie eskalować dalszych dyskusji w negatywnym tonie podsycających złe emocje.
Przed udzieleniem odpowiedzi warto dać sobie trochę czasu i zastanowić się nad kontekstem odpowiedzi, która pomoże skierować wymianę zdań na przyjazny dialog. Pośpiech i działanie pod wpływem emocji nie będzie tutaj dobrym rozwiązaniem.
Starajmy się odpowiadać dyplomatycznie. Pamiętajmy, żeby swoją wypowiedzią nie atakować mówiącego na nasz temat, ani nie obwiniać innych za swoje niepowodzenia. Bądźmy rzeczowi i spokojnym tonem starajmy się wytłumaczyć sytuację i przeprosić, jeżeli oskarżenia są prawdziwe. W przypadku bezpodstawnej, negatywnej opinii, wyjaśnijmy komentującemu, że został wprowadzony w błąd i przedstawmy mu fakty.
Jeśli dasz potencjalnemu pracownikowi odczuć, że rozumiesz jego emocje i jest ci przykro, że sprawy potoczyły się w złym kierunku, znacznie łatwiej będzie wyjaśnić trudną sytuację i przekonać go do swoich racji. Co więcej, dzięki takiej postawie zjednasz sobie przychylność innych obserwatorów, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi pracownikami.
Jednym z ostatecznych rozwiązań podczas walki ze złymi opiniami o firmie w internecie jest ich usuwanie. Jeśli spotykamy się z nieprawdziwą opinią szkalującą wizerunek nas jako pracodawcy, o mocnym i szkodliwym wydźwięku powinniśmy zwrócić się do administratora serwisu z prośbą o usunięcie negatywnego wpisu na forum internetowym, w grupie dyskusyjnej czy w komentarzach, na stronach www. Warto pamiętać, że kasowanie negatywnych opinii za każdym razem kiedy tylko się pojawią, może przynieść odwrotne rezultaty od oczekiwanych. Pracodawca postępujący w ten sposób daje wyraźny sygnał wszystkim, którzy zapoznają się ze wpisami opiniotwórczymi o jego firmie, że ma coś do ukrycia i nie potrafi odpowiedzieć rzeczowo osobie, która go krytykuje.
Dołącz do naszego newslettera HRShapers i odkrywaj aktualności jako pierwszy!
Masz pytanie?